B-612 Kulturális műhely 6724 Szeged, Bécsi krt. 7. Telefon:70/266-2790, 30/517-1205 e-mail: b612@b612.hu   http://www.b612.hu

 
RANSCHBURG JENŐ
Gyermeki képességek - kibontakoztatása, fejlesztése, megtartása
2008. október 09. csütörtök, 17:30

2008. október 9-én RANSCHBURG JENŐ tart előadást a B-612 Kulturális Műhelyben gyermeki képességek - kibontakoztatása, fejlesztése, megtartása témakörben.

Jegyrendelés

Régebben történt, hogy megkérdeztem a kisfiamat: barátunk elsős gyereke miért kap mindig hármast a rajzára? Pedig az óvodában milyen szépen rajzolt! Azt a választ kaptam: azért, mert kimegy a vonalból. A tanítónéni húzott két margót a papírra, a gyerekeknek e közzé a két vonal közé kellett volna rajzaikat elhelyezni, de barátunk elsős gyereke felrúgta ezt a szabályt. Azóta ezt a vonalat az iskola szimbólumaként használom, ugyanis az iskola alapvető feladata, hogy az általa húzott két vonal közé betuszkolja a gyereket. Aki kilóg, azt visszanyomják a két vonal közé. Mióta iskola van, ez a dolog sajnos azóta így működik. A hatéves korú gyerek általában kedves akar lenni a felnőttekhez, ezért könnyen hagyja magát a két vonal közé szorítani. Jobban, mint óvodás korában. Egyébként az óvodába az ember rengeteg tehetséges gyerekkel találkozik, de a tíz éves korúak között már nagyítóval járva kell keresni a tehetségest. Hova tűntek, hol vesztek el ezek a tehetségek? A hatéves kor legnagyobb veszélye, hogy ezzel a vonalközzé gyúró technikával leverik a gyerekről a tehetséget. Pedig éppen arra kellene törekedni, hogy a gyerek individuális érdeklődését fenntartva foglalkozzunk a tehetségével